دانلود کتاب و حل المسائل مکانیک کوانتومی گریفیث ویرایش 3

دانلود کتاب و حل المسائل مکانیک کوانتومی گریفیث ویرایش 3

مکانیک کوانتومی

مکانیک کوانتومی شاخه‌ای بنیادی از فیزیک نظری است که با پدیده‌های فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی سروکار دارد. در این مقیاس، کُنِش‌های فیزیکی در حد و اندازهٔ ثابت پلانک هستند.

مکانیک کوانتومی و نسبیت پایه های فیزیک نوین را تشکیل می دهند. مکانیک کوانتومی جایگزین مکانیک نیوتنی در مقیاس های اتمی و زیر اتمی می شود و مکانیک نسبیتی نیز جایگزین مکانیک نیوتنی در سرعت های خیلی زیاد یعنی سرعت های نزدیک سرعت نور می شود. مکانیک کوانتومی چارچوبی است که با آن حرکت و مکانیک ذرات مادی و نور و برهم کنش آنها در مقیاس اتمی و زیراتمی فهمیده می شود.

آثار و پدیده‌هایی که در مکانیک کوانتومی و نسبیت پیش‌بینی می‌شوند به ترتیب فقط برای اجسام بسیار ریز و در سرعت‌های بسیار بالا آشکار می‌شوند. تقریباً همهٔ پدیده‌هایی که انسان در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار دارد با دقت بسیار خوبی با فیزیک نیوتنی پیش‌بینی‌پذیر است.

در ابعاد بسیار کوچک ماده (مثلاً در حد نانومتر) یا در انرژی‌های بسیار پایین، مکانیک کوانتومی اثرهایی را پیش‌بینی می‌کند که فیزیک کلاسیک از پیش‌بینی آن ناتوان است، ولی اگر ابعاد ماده یا میزان انرژی را افزایش دهیم، به حدی می‌رسیم که می‌توانیم قوانین فیزیک کلاسیک را بدون اینکه خطای فاحشی مرتکب شویم برای توصیف پدیده‌ها به کار ببریم. به این «حد» که در آن قوانین فیزیک کلاسیک را (که معمولاً ساده‌ترند) می‌توان به جای مکانیک کوانتومی در توصیف دقیقی از پدیده‌ها به کار برد حد کلاسیک گفته می‌شود.

 کتاب و حل المسائل مکانیک کوانتومی گریفیث ویرایش سوم در این سایت برای دانلود قرار داده شده است.

عنوان و نویسنده کتاب مکانیک کوانتومی گریفیث

عنوان کتاب:

Introduction to quantum mechanics

(مبانی مکانیک کوانتومی)

نویسندگان:

David J. Griffiths

(گریفیث)

پس از خرید این مجموعه، فایل های زیر قابل دانلود هستند:

1-کتاب مکانیک کوانتومی گریفیث ویرایش 3 به زبان انگلیسی به صورت پی دی اف با کیفیت بالا در 644 صفحه

2-حل المسائل مکانیک کوانتومی گریفیث ویرایش 3 به زبان انگلیسی به صورت پی دی اف با کیفیت در 451 صفحه

 

در صورت داشتن سوال یا مشکل در خرید به آیدی تلگرام NikAdminP@ پیام بدهید.

مثبت کنکور

تمامی حقوق برای وبسایت محفوظ می باشد

تمامی حقوق برای وبسایت محفوظ می باشد